Friday, July 15, 2011

parah marah pasrah

cecair merah menitik-nitik dari bajunya. dadanya disedut. ada bahagian kosong disitu. mukanya tak indah. percakapan dan teks dia juga tidak indah.

jadi aku beranikan diri. aku tanya kenapa begitu? dia diam. dan hembusan nafasnya adalah hembusan nafas yang marah. aku diam. kemudian, dia hidangkan telinga aku dengan satu set percakapan yang pura-pura. aku tahu. itu bukan punca masalahnya.

dan aku terus mendengar. makin lama makin tebal denial nya. dan aku tak mampu untuk buat apa-apa. takut gering hatinya bertambah. lalu, aku tarik telinga aku dan goncang-goncangkan ia, hingga putus. dan aku lekatkan ia ditelefon bimbit aku.

ahhh... lega sebab aku tak perlu menahan bibir kering ini dari memanculkan soalan-soalan kritikal yang mungkin menggeringkan kau yang tengah gering tu.

No comments:

Post a Comment