Tuesday, July 5, 2011

KEKABU-KEKABU INDAH


Disudut hujung kotak kenderaan yang bergerak diatas rel, aku duduk dan perhati luar gelas lutsinar itu. Panas. Badan aku panas. Kemarau tekak aku ini. Aku basahkan ia dengan saliva aku yang pada ketika itu, sedikit. Aku sandarkan kepala aku, ya, kepala, bukan kenangan. Dan aku perhati diatas syiling. Kemudian aku baca notis yang ditampal. Awas, kenderaan ini akan membawa anda ke awangan. Sila pakai tali pinggang keledar anda. Kemudian, aku rasa seperti badan aku terapung. Disekeliling aku ada kekabu yang aku selalu pandang setiap hari. Kekabu-kekabu itu melapik badan aku yang kering dan kontang itu dan membawa aku terbang. 250 ekor arnab yang selalu menggigit urat kepala aku senyum dan bermain dengan aku. 350 ekor sugar glider yang sering back flip dalam perut aku menggeletek aku. Girang. Suka. Seronok. Aku rasa bahagia. Kemudian, aku dengar ada satu suara, ‘STESEN BERIKUTNYA KLCC, NEXT STATION, KLCC”.

Cis, aku tertidur rupanya.

No comments:

Post a Comment