Tuesday, July 5, 2011

MUKA GANAS HATI JAMBU

Aku Tanya kau semalam. Tapi kau tipu. Kau ingat aku tak tahu. Tapi sebenarnya kau yang tak tahu yang aku dah tahu benda yang kau ingat aku tak tahu tu. Jadi, aku geram. Aku rasa nak marah.

Lalu, aku baring. Dan aku rancang, apa yang nak aku kata dekat kau nanti. Aku nak bagi tahu kau yang aku kecewa dengan kau sebab kau tipu aku. Aku tahu siapa dia. Dan aku nak Tanya kau dengan lantangnya, kau suka dia ke tidak. Kalau kau suka, aku nak pungut balik hati aku yang kau dah curi, secara tak sengaja. Dan aku rancang nak jemur hati aku ditengah terik matahari. Biar ia kering. Lagi bagus.

Dan hari ini, kau pun sms. Kau kata, sorry, semalam dah tidur. Dan aku Tanya dia benda-benda itu. Aku herdik dia. Aku kata aku kecewa gila khinzir dengan dia. Sungguh-sungguh kecewa dengan sikap sambil lewa dia. Sedangkan aku dah usaha macam-macam untuk dia. Dan dia mintak maaf. Dia kata dia tak sengaja dan tak akan ulang lagi kesalahan dia. Dia kata perempuan itu kawan biasa sahaja. Aku sahaja kawan luar biasa dia.

Itu, itu semua. Aku, aku tipu. Dia Cuma kata sorry, semalam dah tidur. Dan aku senyum dan reply, it’s okay. Tak dak menda pun.

Bencinya aku dengan diri sendiri. Bencinya aku dengan hati yang lembut nih. Khinzir betul.

No comments:

Post a Comment