Thursday, June 23, 2011

JARI DILEHER DIA


satu, satu, rokok Dunhill dia hisap. katanya, aku stress. kata aku, kalau stress, buat macam nih. sambil ambil bantal tutup muka dan jerit macam orang gila. dia senyum. untuk 5 saat. kemudian, dia termenung lagi.

aku buntu. seharian dah aku lacurkan idea aku untuk buat dia ketawa. aku hantar sms berbaur humor. kononnya, dia boleh ketawa. kononnya. dia ketawa, tapi lepas itu dia masamkan balik muka. aku rasa hampa. apa lagi aku perlu buat?

tiba-tiba aku terpandang satu gergaji merah yang agak berkarat ditepi pintu. aku ambil dan acuh untuk gergaji jari-jemari mulus lagi tulus aku ini. dia ketawa. kemudian, aku acuh lagi. dia ketawa lagi. aku gergaji jari jemari aku kemudiannya. dia pandang sambil hisap Dunhill dan kata cun, boleh aku buat loket.


No comments:

Post a Comment