Saturday, June 11, 2011

CERITA KITA-KITA

dia cakap jangan. jangan nak cerita bukan-bukan. aku kata mana ada. mana ada aku nak cerita yang bukan-bukan. aku cuma nak beritahu benda betul. dengar betul-betul. dengar dulu aku cakap. dia cuak. muka berpeluh. suasana jadi sepi. lengang seketika. tap. tap. tap. peluh dia menitik. aku senyum sinis. baru nak buka mukadimah, dia cakap cukup. cukup. aku takut. aku gelak tak puas hati. Grrr.. kata aku dalam hati.

hmm.. rasa macam hari tak lengkap kalau tak kacau orang. mana boleh dia tidur dengan nyenyak. mana boleh dia terlepas. sambil senyum macam kerang busuk, aku pakat. pakat untuk menyakat. aku tahu sapa yang hebat dalam hal-hal keji macam ini. kakakku kaku bila berdiri! yeah!

akal dia panjang kalau nak buat jahat dan pendek bila nak buat baik. dia cakap dia ketuk pintu belakang. aku kata okay, kau yang pergi ketuk. aku tunggu dan gelak. dia kata okay, aku sanggup. dia pergi ketuk. sekali. kemudian, dia tak puas hati. dia ketuk lagi.

aku gelak separuh mati. kemudian telefon aku berbunyi. oh, message. aku bukak dan baca, katanya,

"weh ada orang baling batu. aku rasa macam nak rompak je. lepas tu ada orang dekat belakang tu."

aku gelak puas-puas sampai kejang urat pipi aku nih dan kemudian aku balas,

"cuba ampa tengok sapa dia."

disitu ada bayang-bayang orang berambut panjang, berkaki ayam sedang cekak pinggang. kemudian aku dengar orang kata, kurang ajo!! dia pekena kita wei!!

lepas itu aku call dan gelak sampai habis bateri. dia cakap, aku tak ada kerja. dia cakap lagi kalau betul orang nak rompak, dia sanggup tidur dekat ruang tamu rumah aku. aku gelak tanpa henti. lepas tu, aku tidurlah. tunggu apa lagi. haih. tidur dengan puas hatinya. hahahahaha

No comments:

Post a Comment