Sunday, December 5, 2010

A PICTURE IS WORTH A THOUSAND WORDS

A picture is worth a thousand words. Pernah dengar quote nih? betulkan apa yang dimaksudkan? kalau tengok pic nih, apa agaknya dalam kotak fikiran anda? (Abaikan skirt dia yang super pendek itu yah T.T) macam-macam kan? mungkin akan ada yang kata perempuan nih sedang melepaskan sesuatu yang dia dah lama hold yakni burung-burung itu lah. atau mungkin dia sedang membiarkan burung-burung itu membuat pilihan hidup sama ada hendak terus kekal berada dalam sangkar itu atau terbang keluar mendapatkan kebebasan seperti sesetengah rakyat Malaysia kita mahu, iaitu kebebasan bersuara! yah! aku sedang melalut disitu. yes! sila sumbat kepala aku dalam sangkar burung itu! yah! abang dah pulang! siapkan tab mandi untuk abang! yah lagi! aku sedang merapu meraban! T.T

*tampar dahi dengan mug sambil menyanyi lagu Senyum* apa kena-mengena picture nih dengan entri kali nih? haa... agak-agak burung gagak kutip batu masukkan ke dalam jag untuk mendapatkan air dari dalam jag tersebut. yes... aku juga tak paham apa yang aku taip. malas nak delete. hahaha yes, perangai aku agak buruk disitu. seperti tindak-tanduk dan keputusan yang aku ambil. aku tak mahu rasa menyesal. setiap apa yang aku buat, semuanya sudah ditimbang kati serta kilo. jadi, aku perlu tanggung semua risiko tak kiralah ianya besar mahupun sekecil bulu hidung anda. hahaha

*tarik nafas sambil tolak spec yang mengendong 5org power rangers* selepas beberapa ketika aku letakkan diri aku dalam situasi yang macam haram rasanya atau dalam bahasa yang lebih sopan, macam bengap, aku telah mengambil keputusan untuk blah angkat kaki (sekali lagi). yah! mana kopi abang?!

apa pandang-pandang? bebal aku merapu? aku pun bebal jugak nih. apa kena dengan hang nih farid?! okay, inhale, exhale. inhale calm, exhale hate. inhale happiness, exhale hatred. inhale, inhale, inhale, okay tahan, tahannnn... tahannnn... okay, sila lepas angin itu. angin atas bukan bawah okay.

Hmm... sudah sampai masanya aku lepaskan apa yang telah terbukti dengan nyatanya. well, a picture is worth a thousand words. haha haha haha because of a picture, I'm backing off and moving on with my life. have a nice day. Tata!

No comments:

Post a Comment