Friday, February 11, 2011

KOTAK HATI DIA SIFAR (untuk Ainol)

Ahh. garu kepala seperti kucing yang ada 10 ekor kutu atau lebih dikepalanya. haru. biru. lapar luku. itu yang terpancul dimukanya.

mari sini. aku panggil. dia datang. muka seperti lapar siku. apa? dia kata dengan garang. mari aku periksa hati hang. aku perintah. dia bagi. dengan tidak rela.

aku guna gunting untuk buka dadanya yang didasar penuh dengan bekas-bekas alergiknya. ibarat bulan keadaannya, aku tepikan semua itu.

aku tengok jantungnya. masih berdengup. berwarna merah lagi. sihat. aku hisap shisha saja. katanya. aku periksa slot hatinya. eh! aku jerit kehairanan. muka dia cuak. kenapa? patutlah. aku kata dengan muka habis tak boleh blah. kenapa?! dia jawab dengan panik. patutlah! aku jawab dengan tenang.

mukanya tidak berdarah. mata terjojol. muka lapar penampar. aku tenung sambil geleng-geleng kepala. patutlah hang macam nih. aku kata dengan nada ala-ala rosnah mat aris. hati hang kosong. lopong. ibarat kasut bundle onisuka biru hang yang sudah bocor tu. dia tersentap. lalu ku tersedarrrrr... cuaca dingin... melawan hati yang kian rawannnn... maaf. ternyanyi sebentar. ehem. sambung cerita.

kenapa macam tu? dia tanya lagi. aku jawab ntah. mungkin hang dah makan. tapi yang pasti, dia kosong. aku stapler dada dia. ya, ia semakin hodoh.

dia hairan. kemudian naikkan status di Facebook, " : just checked up my heart... damn its empty! : "

No comments:

Post a Comment