Sunday, October 9, 2011

KATA KERJA DICURI

Hari itu aku berdiri depan cermin dalam bilik dan mula memicit keluar kepala hitam yang menjengkelkan dari kulit muka aku ini. Kemudian, Alfiyyah, anak saudara ketiga aku, masuk dan berdiri betul-betul tepi aku sambil terkebil-kebil hairan.
Aku tanya dia kenapa tanpa suara yakni dengan mengangkat kepala macam gangster. Dia jawab dengan suara, Kakcu tengah buat apa? Aku jawab, picit blackhead. Dia tanya lagi, blackhead tu apa? Dengan tak relanya aku jawab, blackhead tu habuk yang duduk dalam pori-pori yang terbuka luas ibarat kawah kat bulan dekat muka Kakcu nih.
dia yang hairan tu, bertanya lagi. kenapa kena buang? Jadi, aku berterus terang. Kakcu kena buang dia sebab kulit muka Kakcu tak cantik. Muka Kakcu pun tak cantik. Jadi, kalau muka tak cantik, tapi kulit cantik, orang sangguplah jugak pandang.
Kemudian, dia keluar. Sangka aku, dia tak faham apa yang aku cakap. Jadi, aku terus menerus paksa si kepala hitam itu keluar dari kawah-kawah dimuka aku nih sambil menjerit, keluar. Keluar. Keluar!!! Okay, part jerit tu aku tipu. hehehe
10 minit kemudian, dia bagi ini. Ngeri untuk pengakuan ini tapi ia buat aku speechless. T.T

No comments:

Post a Comment