Saturday, September 4, 2010

SESAL DULU PENDAPATAN !

aku dan kebiasaan. bila melepak aku akan pasang telinga. cuba sedaya-upaya untuk mendengar apa yang dibincangkan. tapi sebenarnya bukan itu yang aku cari. aku sedang mencari kesalahan tatabahasa yang sering dilakukan tanpa segan silu ketika berbual bicara. miahahahaha habuannya? wahh... senyuman sinis dan ketawa berjela. sudah semestinya aku akan membahan sehingga muncul kesalahan dari pihak lain pula. hahaha kejam? ada lah sikit. aku? aku jarang. aku kalau buat silap, aku cepat-cepat tukar topik. hahahaha agak mahir selepas beberapa kali dibahan selama berminggu-minggu. belajar dari kesilapan. haa...nih aku list kesalahan-kesalahan yang dilakukan setakat ini.

" jalan ghamai-ghamai weh! satgi kena kipnap! " - kidnap
" anak makcik tu sakit simdrom down, kesian noo " - sindrom
" gila baq ang. pakcik-pakcik tu main hitler kowt! " - hustler
" kat court badminton tu ada pagaq dak? " - net
" cantik no keta estema tu " - estima
" weh pinjam badminton ang sat " - raket
" ricket ang bengkok sket noo " - raket
" tokmat kan robert... dia bt apa dlm program dia ja " - robot
" cuba ang check dalam spacebook ang tgk " - facebook
" umah dia besaq gak. ada 7 bilik bijik " - 7 bijik bilik
" aku xska la kobis nih " - salad
" weh gambaq yg aku soh idit tu dah siap belum? " - edit
" Fared gila macam lipas hilang belalai " - sesungut
" weh!! elektronik xdak!! " - elektrik
" ampa pi samapi sana?! " -sampai
" ramai dak passenger kat luaq? " - customer
" kul bapa ang nak p kaidai dia? " - kedai
" aku nak beli lah handphone blueberry tu " - blackberry
" weh netbook ang bapa ribu ang beli ritu? " - notebook
" ang nek kaipai bila lg weh? " - kapal
" alamak!! belti dah abeh!! " - battery
" aku slalu angkat double ja kt umah " - dumble
" kt cunway sarnival ada ka cita 2? " - sunway carnival
" bodo punya ref!! tadi 2 patot nya fenalti la mangkaq!! " - penalti
" alamak...aku terlupa nak daplicated kunci la " - duplicate
" jom tgk cita rempit jalanan. aku blanja " - samseng jalanan
" Mapley leaf nih kedai roti ka? " -maple leaf
" saya nak laici kong suam satu " - laici kang
" kalau xmo bwk handbag, pakai la slaiding bag! " - sling bag
" ampa tgk dak g videocrip ludacruz hat baru nih? " - videoclip ludacriz
" cmna intro ritu? dapat ak? " - interview
" nanti kita p main rodder blade kt queensbay 2 na " - roller blade
" grill umah aku cramp. kena letak minyak baru okei " - stuck
" sat la aku nak pelekat api sat " - cucuh api
" don't call my name don't call my name...alehanto " - alenjandro
" aku bawak kayu ubi kat tok aku tadi " - ubi kayu

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA T_T okei, sekian sahaja laporan ini. ia akan terus berlanjutan. jadi saya nasihatkan anda dan juga anda-anda sekalian supaya berhati-hati ketika bual bicara. papaiyo!



3 comments: